علی فتحی آشتیانی درباره کاربرد دروس دانشگاهی رشته رواشناسی در زندگی اظهار کرد: درس ها و مسائلی که در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا تدریس می شود باید ارتباط مستقیمی با ارائه خدمات در حوزه خاص و گرایش خود داشته باشد.
وی ادامه داد: متأسفانه ضعف نظام آموزشی ما آن است که دروس کاربردی نیست . وقتی فارغ التحصیل وارد بازار کار می شود، نمی تواند با دروسی که فراگرفته کارآمدی لازم را داشته باشد به همین دلیل بعداز فارغ التحصیلی باید در کارگاه های روانشناسی شرکت کند. معاونت آموزش سازمان برای ایجاد تغییر در سرفصل دروس رشته روانشناسی باید تعامل نزدیکی با وزارت علوم ایجاد کند تا فارغ التحصیلان از کارآمدی لازم برخوردار شوند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درباره نحوه پرداخت ویزیت روانشناسان بیان کرد: انتظار ما از مردم این است که هنگام مراجعه به کلینیک ها و مراکز روانشناسی دستگاه پوز از متصدیان بخواهند و پرداخت ویزیت از طریق غیر دستگاه پوز را قبول نکنند و از پرداخت ویزیت با استفاده از شماره کارت پرهیز کنند. معاونت انتظامی هم در بازرسی های خود از مراکز مشاوره وجود دستگاه پوز را بررسی و یا از مراجعین درباره نحوه پرداخت ویزیت سوال می کنند.
فتحی آشتیانی درباره وجود روانشناسی زرد در جامعه عنوان کرد: آسیب روانشناسی زرد یکی از چالش های جدی ما است؛ افرادی که تخصص روانشناسی و مشاوره ندارند اما دارای مهارت سخنوری و متقاعد کردن افراد هستند وارد این حوزه شده و سوءاستفاده می کنند؛ سازمان نظام روانشناسی در گذشته لیستی از روانشناسان زرد را منتشر کردندکه مردم مطلع شوند و از مراجعه به این افراد پرهیز کنند.
نظر شما